lördag 6 oktober 2007

Det är tur att man inte är så känslig

Faktiskt, man kan får höra ganska mycket i kassan.. haha..
Kom ner kille som skulle betala, han var dock inte helt klar i huvudet men de var kul. Först frågade han vad jag hette: Ellinor svarar jag då o då med en gång svarar han tillbaka:
"Ellinor med hår och tjocka lår..."
Killen som var med han börjde skälla på han massa, o "så får man inte säga.. blabla.."
jag bara skratta o försökte försäkra honom att de inte gjorde någotting men han var jätte upprörd..
sen typ två minuter senare kom en tant,, ja sa glatt hej som vanligt och hon ställde sig o glodde på mig jätte länge o sen bara började packa upp varor igen. Sen när hon skulle betala fatta ja att hon var nästan döv och inte hade hört vad jag sagt men en då.. haha. då började jga fundera på att åka hem...
När vi ändå har ica som samtalsämne tänkte jag berätta att jag kommit på hur man kan tjäna ca en halv sekund per kund, om man sitter i kassan. Man säger "hejhej" istället för hejdå för då tror nästa kund att det är till den, då slår man två flugor i en smäll.. haha.. väldigt bra att veta.

Igår kväll var Karin här, mysigt. "Rostade te och drack mackor". sen såg vi på alla tågluffar bilder, har inte fått tummen ur och lägga in dem på datorn än. men ska göra de snart. kanske idag. vi får se.

Innan har det mest varit jobb, både på ica och på lågstadiet, hade förskolan-1:an. På tisdag ska ja ha 2-3:an. trevligt.
Sen har vi köpt en ny bil också, dock inte ny men ny för oss. En v70, fast en blå och mycket nyare än den vinröda vi hade.

Snart kommer Niclas hit o senare på kvällen också Emilia o Erik, äta o spela spel. ska bli mysigt.

Sen längtar ja efter sjökanten, vilja dit snart!

Sen tycker jag att kanelbullensdag ska vara lite oftare. Det var, är och komemer alltid att vara gott..