söndag 27 april 2008

Bloggandets uppstart efter en galen vinter...

Det kan hända mycket på en veckas timmar.

Avslutningsutgångskvällar med grillning o afterski i Sälen var trevliga tillställningar. Städningen av stugan var mindre trevlig men som tur är hade jag min goa B, som gjorde det mesta, måste jag erkänna. Men hon gjorde det bra. Solen stekte och det var ett par underbara dagar, inte så, hela säsongen har varit underbar men de sista dagarna var något extra. Packa in allt i bilen (vet dock inte hur vi lyckades, men lyckades gjorde vi) och så bar det av hem till västkusten igen.

Nu är jag hemma igen. Skönt, sorligt, roligt, tomt, fullt upp, ja-a vad säger man, vet inte hur jag ska beskriva det. den delen var avklarad. nu är de sommaren som gäller. Så skönt att bara va.
Här hemma gör ja mest ingetting, men det var inte sant. har blivit riktigkt bondig sen ja kom hem, mycket mer bonig än vad jag någonsin varit, ja mjölkar o jag kör traktor. galet. =)

De senaste dagarna har de dock blivit dåligt med det, i fredags gjorde ja, Sanna o Malin en roadtripp till torp, skulle ju inte ha något så därför blev det en jacka, två linnen, solglasögon, en bok, 2 par skor o lite annat smått o gott. ett par av skorna är gula. Jag är kär i dem.

Igår var en alldeless utomordentliget trevlig kväll, var hos malin på inflyttningsfest. först middag med tjejerna. mys. sen kom lite fler folk hade en slgs förfest med kaoroke o en laptop. Det tråkigaste var då att min kamera gick sönder så nu blir de nog inte några kort på en tag. men ska försöka ordna det så fort som möjligt. att den inte tål o slås i väggen?!
sen blev det havsbadet för hela slanten. samma folk, samma ställe, samma grej. men kul, mycket kul.

Idag har våra 11 valpar fått äta mat för första gången o oj va gott de tyckte att det var .. =) de är fina de, sover i knät o är söta. tänkt om fler saker i världen kunde vara lika underbara.

en kort sammanfattning av en långtid. säger bara det. Sommaren är på väg. Fresten min nya färg är gult.gult. gult. gult. det är sommar.