torsdag 8 maj 2008

årets första dopp

oja, visst har det skett. det blev inte i juni/juli som det brukar bli utan den 4 maj. Det var då de hände, jag (sofie, sebbe o bosse) kastade oss i vattnat, förfrös men tog oss tillbaka till livet efteråt. Nu är de kul. Det var det inte i vattnet.
Dessutom var det i en sjö, en sjö med brunt vatten och utan salt. men det var det värt.
(bildbevis bifogas senare)

Dagarna på andra sidan Sverige har varit mycket mycket trevliga. Först en tur i Södertälje, med solning på bryggan vid Maren, kebab (dock normalgod), svanprinsessan, bad, fotboll (om man kan kalla det de), fika, och sen ett försöka att upprätt hålla p- söndagen. mysigt mysig. dagen därpå blev de mest missanden av tåg, tåg byte och väntan på tåg. men efter många om o men kom jag faktiskt fram till norrköping där jag tillbringande resten av dagarna 1½, med filmvisning, fika, leka turist på kålmordensdjurpark där de båda fanns delfinuppvisning och säluppvisning. trevligt trevlig var det. Sen bar de av mot stockholm igen. Jepp jag var i den kungliga huvudstaden =) och dessutom körade jag bil inuti den. och det största av allt. jag krockade inte, jag var inte ens nära. inte en enda gång. stolt.

sen när vi kom hem överraska bror min. =) sen bar de av hem till kossorna som släppts på sommarbete o mina valpisar som fått en rasthage utomhus. saker och ting händer fort när man är borta. =)