lördag 21 juli 2007

Jag kan fiska!

Joo det är alldeless säker. Igår fick jag och Emelie för oss att vi skulle åka ut o fiska, de har vi fått för oss länge men David är ju så krångling att matcha med så Emelie tog saken i egna händer och lärde sig köra båten själv. Sagt och Gjort. Igår kväll klockan 8 bar det av för mig, Emelie och Niclas och oj va kul de var. Mycket fika, mycket skratt och mycket fisk. närmare bestämmt:
Jag 13 stycken makrillar (fast 4 stycken slängde jag tillbaka, de var för små.)
Emelie 3 stycken makrillar
Niclas 4 makrillar

Detta var så kul att vi inte var hemma fören lite efter 12 på natten och hade då bestämmt att Emelie skulle hämta oss klockan 5 nästa morgon (idag) för att hinna åka en tur innan hon började jobbet. Sagt och gjort. Resultatet denna gång blev följade
Jag 7 stycken makrillar
Niclas 9 stycken (varav 1 som han slängde tillbaka, den var för liten.)
Emelie 5 stycken makrillar (varav 1 som hon slängde tillbaka, den var för liten.)

Ooo så kul och framför allt mysigt!
Bilder kommer komma inom kort, om jag hittar hans kamera sladd...