måndag 6 augusti 2007

Buss

Jag har kommit och tänka på en sak som jag inte ängat en tanke åt på ett helt år (om två dagar) då jag fick mitt körkort..
Hur underbart det är att åka buss. då snackar jag inte fram och tillbaka från krogen, de ger ingen någon ro. men längre turer, när man är ensam och bara ska sitta o sova/ läser / sticka/ tänka. när man bara är för sig själv och inte kan påverka hur fort man tar sig fram, bara att slappna av och göra de man känner för. Buss är underskattat, om folket åker mer buss och kopplar av mess de åker så skulle sveriges befolkning vara piggare.
Längta skolbussanra då man baa kunde gå på och sätta sig o sedan
direkt somna, så skönt de var.

Men chaufförerna kommer ihåg mig, "ska jag stanna vid hållplatsen eller vid din infart?"
de är underbara..

ska börja åka mera buss

(om en vecka är jag någonstans i frankrike)