tisdag 13 november 2007

SNÖ!

Detta borde varit upplagt igår men precis när jag skulle publisera la vårt internet av.. Så här kommer gårdagens inlägg..

Det är sant! Nu ska ni få höra..

Idag har högst trevlig dag. Jag tog min fars v70 och åkte till Lysekil där ja hämtade upp K, I, E, och E. Vi åkte till färjan och kom fram till att det var en hel kvart kvar tills färjan skulle gå, vi skulle hinna åkta tillbaka och köpa godis. Sagt och gjort. Vi fick vårt godis och hann med färjan.
In till Uddevalla, till polisen, där K fixade pass. Där kom vi fram till att det snöat, o va glad ja blev, var tvungen att inledda ett litet snöbollskrig.
Sen åker vi till och kikade på kläder, lite regnkläder till våra kära dagisfröknar.. sen vet ja inte vad som hände med mina kartläsare, vi körde fel. De trodde väl att ja skulle kunna vägen, ja som bara har varit i Uddevalla en miljon gånger.. jäjä, fick vända och sen kom vi till min garnaffär där jag köpte garn. (det ska bli en sjal, en vinröd) sen köpa lite mer godis..
Sen tog vi rätt väg till torp köpcentrum där vi inhandlade lite smått o gott, ja köpte bland annat en kjol. =) Sen blev de Mc donkan (varför ja skriver donkan är för att ja inte kan stava till de andra, men håller men om att de ser fult ut..) där träffade vi E och han tog med sig vår E. (E och E åkte i väg).
Blev inget Mc Drive (fast ja ville) alla var mätta och nöjde sig med det som de köpt inne på "Donkan".
De var nu vi märkte att de var riktigt halt ute, snön låg men så länge man höll sig i vägspåren så gick de fint. Så mysigt att åka hem, snöade, vita träd, åt godis och satt och sjöng julsånger..
Lämnade av alla i Lysekil och började min resa hemåt, gick bra tills man kom till Brastad där plogning och saltning upphörde.. Mycket sladd men kom till Ica där ja svängde in och var tvungen att kasta en snöboll på E (alla namn börjar på E?!) Tjöta lite.
Åker hem, sakta, glider som en galning. Har nog aldrig kört så sakta i hela mitt liv. Men det går bra tills cirka 300 meter hemifrån, kurva sladdar över till andra sidan av vägbanan mot en häck, styr tillbaka men glider då ner i diket. och där sitter ja, får inte upp bildörren för bilen lutar för mycket, dörren var tung! Men som tur är har jag en mobil och en pappa som har en bra traktor. Han kommer och efter ett tag kommer bilen upp ur diket helskinande. (ifall i mörkret, men den landa mjukt) jag är dock lite halvskakis så beslutar mig att låta mamma som också kommit, köra hem bilen så tar ja Wilma (hunden). Kunde glida hem, ramlar dock en del gånger. Skit halt. Plogat så där så de blir som en isgata, bara tryckt till snön, ingen sand eller salt. värdelöst! Aja bilen mår bra, ja mår bra, dock lite ont i ryggen men de får man leva med. Och min söte far är ute och byter däck på bilarna så att ja ska slippa åka i diket igen.. =)
Nu ska ja dricka te, sätta mig framför tv:n och sticka på min sjal eller kanske göra klart bebis tröjan? Jäjä. ha de fint!